היססתי אם לכתוב את המאמר הזה משום שכמפיק חתונות אני לא רוצה להישמע משוחד או כאדם המנסה למכור את שירותיו, אבל אחרי ששמעתי סיפורי זוועה מחתונה שהתקיימה לאחרונה ללא מפיק חתונות, כשלפתחי עומד לקוח פוטנציאלי שהחליט לא לשכור את שירותיו של מפיק חתונות ו"לסמוך על מנהל הקייטרינג במקום", הבנתי שמחובתי לידע את הזוגות אודות חשיבות מפיק החתונות!

בשבוע שעבר חבר שלי הגיע לחתונה (שאורגנה ללא מפיק),שבמהלכה התברר  שבית המלון נתן לאורחים אחרים את סוויטת "ירח הדבש" של החתן והכלה, וכל זה כי החתן והכלה לא הספיקו לעשות צ'ק אין (משום שלא היה להם זמן לפני החופה). לאחר קבלת הפנים הזוג הלך לעשות צ'ק אין בבית המלון, כשבקבלה נודע להם שהסוויטה שלהם נתפסה ע"י זוג אחר, כל החדרים תפוסים ולא ניתן לעשות דבר. הזוג ה"מאושר" סיים את הערב בנהיגה של 45 דקות בחזרה לביתם בשעה 3 לפנות בוקר. לולא היה להם מארגן חתונות, זה לא היה קורה לעולם.

ישנם סיפורי אימה רבים על חתונות, אבל אחד המאמרים הטובים שקראתי נכתב ע"י מומחית החתונות, מיכל כרמלי, שם היא מפרטת אודות סידרה של אסונות אשר התרחשו במהלך ערב אחד באותה החתונה. העצה הטובה ביותר שלה היא: "אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו! כאשר אתה משלם לחבר שיעזור לך כמארגן האירוע או שאתה מוצא אחד שעולה כמה מאות דולרים בודדים.. נחש מה- כנראה שהתוצאה לא תהיה טובה.. ישנו הבדל עצום בין מארגן האירוע לבין מפיק חתונות מן השורה"

מה ההבדל בין מארגן חתונות ומפיק חתונות?

מפיק חתונות ומארגן חתונות, הם למעשה אותו הדבר. ההבדל הוא בין "מארגן חתונות ליום אחד" ומפיק חתונות.

מארגן חתונות ליום אחד, למעשה, מתחיל את שירותיו קרוב לתאריך החתונה (ואחרי שהזוג סיים את ההכנות לחתונה). תפקידו הוא להיות אחראי על האירוע עצמו ולנהל את כל השירותים שהחתן והכלה טרחו לארגן במשך מספר חודשים ודאגו שהכל יתחבר ביחד בדיוק כמו שדמיינו. מארגן החתונות מאפשר לזוג ולאורחיהם ליהנות מהיום המיוחד ללא לחץ. תחשבו על מארגן חתונות כקבלן או כמנצח בתזמורת.

מפיק חתונות מתחיל את עבודתו הרבה לפני מועד החתונה. מפיק יעבוד אתכם, הזוג המאושר, עד שנה לפני מועד היום הגדול, יעזור לכם בכל נושא, החל מעיצוב, ניהול תקציב, הזמנות, אישורי הגעה, הצעות מחיר וניהול משא ומתן בין הספקים בכלל ובין הספקים המשכירים ציוד לאירועים בפרט. כמו כן ידאג לארגן הכל ביום החתונה. מפיק חתונות יהיה שם לעזור לכם להפיג לחצים באמצעות ניהול וארגון של כל הפרטים מההתחלה ועד הסוף. זהו אמצעי מעולה לזוגות אשר רוצים להבטיח שהם קונים מספקים אמינים ומקבלים את המקסימום מהתקציב שלהם, או לזוגות אשר סדר יומם עמוס.

מפיק חתונות שם בשבילך! זה היום שלך ומגיע לך את הטוב ביותר! מפיק חתונות לא יקבל החלטה בשבילך או יקח ממך את הכיף שבארגון החתונה, אלא יהיה שם לעזור לך לקבל החלטות מודעות ולהבטיח שהתוכנית שלך מבוצעת בהתאם.

(למה לשכור את שירותיו של מפיק חתונות) אני לא צריך מפיק חתונות משום שאיני יכול להרשות זאת לעצמי. זה לא בתקציב שלי.

תחשוב על סכום הכסף שאתה משקיע בלהאכיל את האורחים שלך, לשכור  שירותי צילום שיצלמו את התמונות המושלמות, לבחור את הדי ג'יי שיקפיץ את המסיבה, ועדיין, זוגות נוטים להתקמצן כשזה נוגע למפיק חתונות שינצח על כל היום הזה. זה כמו שתהיה לך מכונית מלאה בנוסעים, ללא נהג (או GPS)! אז למה לעצור דווקא כשזה נוגע לשכירת שירותי מפיק חתונות. במציאות מפיק חתונות יכול לחסוך לך זמן וכסף! למפיקי חתונות יש קשרים עם ספקים שונים של השכרת ציוד לאירועים ומקומות  שונים משום שהם עובדים איתם על חתונות רבות, ולא רק על חתונה אחת, כך שהם יכולים לתת לכם מבחר אפשרויות בהתאם לתקציב שלכם. כמו כן הם יכולים לעזור לכם לבנות תקציב ריאלי. בסופו של דבר הזמן והכסף שנחסכו, כנראה, יצטברו לכדי סכום שעולה מפיק החתונות עצמו, כך שלמעשה, מפיק החתונות לא עולה לכם כסף!

מפיק החתונה בנוסף ידאג לכם לציוד הנלווה לאירוע בצורה הנכונה ביותר, כיום יש המון חברות בתחום השכרת הציוד לאירועים, ולא תמיד בני הזוג יודעים איזה ציוד נחוץ לאירוע ואיך אפשר לסמוך על החברה שיקבלו ציוד תקין ונקי ליום המיוחד שלהם. מפיק החתונות ידאג שתקבלו את הציוד ששכרתם לאירוע שלכם בצורה הטובה ביותר ובזמן המתאים.

 

יש לי חברים ומשפחה שהתנדבו לעזור לי בארגון היום, אני אמור להיות בסדר!

זוהי אכן מחווה נחמדה.  אלא אם אחד מבני משפחתך הוא מתכנן חתונות מומחה, אני דיי בטוח שהתוצאה לא תהיה מרשימה. הם האורחים (החשובים ביותר, לרוב) ולא צריכים לעבוד ביום החתונה שלך. הם יהיו עסוקים בשיחות חולין, שתיית (יותר מידי) שמפניה, השתאות כמה יפה את נראית, צילום מאות תמונות, ולא יהיו מודעים לפרטים הקטנים שיאפשרו לאירוע לזרום בצורה חלקה, והם לא יהיו חלק בהחלטות חשובות, לדוגמה: להגיד למנהל הבר שלמרות שנגמר תקציב השתייה שהוגדר, אתם מתעקשים שזה בסדר להשאיר אותו פתוח, בידיעה שזה יעלה לכם עוד כמה אלפי שקלים.

מנהל האולם ומנהל הקייטרינג הבטיחו לי שאני לא צריכה לשכור שירותי מפיק חתונה משום שהם יטפלו בנושא זה

מנהלי אולם שם משום שמשלמים להם להיות שם בזמן האירוע על מנת לנהל את האירוע בלבד (צוות, אוכל, שולחנות וכו'). הם עובדים עבור האולם ולא עבורכם. המטרה העיקרית שלהם היא להבטיח שכל הציוד והמתקנים עובדים חלק. כך שאם תגיעו וכל סידורי הפרחים לא טובים והאורחים לא מבינים איפה הם אמורים לשבת, אל תסתכלו על מנהל האולם בציפייה לעזרה משום שאין לו שמץ של מושג איך רציתם שהדברים יהיו.

האם הספקים לא אמורים לדעת להתנהל לבדם משום שהם עובדים בחתונות כל הזמן?

לפי רוב תגובות הספקים שעבדתי עימם, ישנו הבדל עצום בין חתונה עם מפיק חתונות לבין חתונה בלי מפיק חתונות/חתונה עם מארגן חתונות. לא רק שהפינישים הקטנים והעיצוב, בד"כ, יותר טובים, אלא גם זרימת האירוע והתקשורת בין הספקים השונים תהיה מושלמת (הצלם יהיה מוכן לצילום התמונות ולא יישאר בחוץ בקבלת הפנים כשהדי ג'יי מנגן את שיר הכניסה שלכם).למרות שזה היום שלך, תחשוב על מארגן החתונה ששכרת. מה יקל על החיים של שניכם? מפיק חתונות!

קראתי מגזינים ובלוגים. יש לי את כל המשאבים הנדרשים. אני לא רוצה מפיק חתונות שייקח לי את הכיף מתכנון החתונה.

כשאתה מתארס תכנון החתונה בעצמותיך. אתה קונה כל מגזין ושומר במועדפים כל בלוג שנמצא ברחבי האינטרנט שיעזור לך לתכנן את היום הגדול. ישנם מאות בלוגים על חתונות, מגזינים, תמונות, סרטונים, אולמות וכו'… זה יכול להיות מורט עצבים  לנסות להכיל ולגלות מי ומה השירותים שהכי מתאימים לסגנון, לתקציב ולצרכים שלכם. ברגע שהחתונה מגיעה הזוג כל כך רווי בקבלת החלטות כך שהתהליך נהיה פחות ופחות כיף. מפיקי חתונות עושים זאת כל יום בניסיון להביא את המשאבים להתאמה המיטבית לצרכיך, כך שאתה יכול ליהנות מתהליך התכנון עד הסוף. הם למודי ניסיון בכל הדברים הקשורים לחתונה משלב התכנון ועד שלב הביצוע.

המשפחה שלי והחברים רוצים לעזור לי עם תהליך התכנון…

צפי לכך שלחמותך לעתיד יש חזון שונה לחלוטין עבור חתונת הבן שלה, שאח שלך מתעקש שלהקת הרוק הכבד שלו תנגן מחרוזת בקבלת הפנים ושההורים שלך מחליטים להזמין את כל החברים שלהם כאילו שזו המסיבה שלהם. מפיק חתונות הוא צד שלישי שיכול לסייע במצבי "בעיות התערבות" משפחחתיות מורכבים. זה בלתי אפשרי לרצות את כולם, אך עם זאת לפחות מתכנן חתונה יכול להביע את דעתו המשוחדת ולעזור להכווין לפתרון הבעיה כפי שתרצי.

מפיק החתונות יכול להמליץ לכם אילו אטרקציות מומלץ להביא לחתונה.

אחד החלקים הקשים בחתונה הוא  לארגן ולחשוב אילו אטרקציות אנו רוצים לשלב בחתונה כדי לגרום לאורחים להנות יותר ולזכור את האירוע לשנים רבות. מפיקת החתונות מכירה את מגוון החברות הקיימות להשכרת ציוד לאירועים, את מיטב האטרקציות לאירועים ואת מיטב החידושים בתחום ותוכל לעזור לכם לבחור את האטרקציה המתאימה ביותר לכם.

אז הנה הגענו לסוף. מתכנן חתונה/מארגן חתונה יעזרו לך בכך ש:

  • יהפכו את החזון שלך למציאות.
  • יאפשרו לך לקבל החלטות מודעות כשאת חותמת על חוזים ומשכירה אולם.
  • מבטיחים שהיום המיוחד שלך ירוץ חלק- ניהול זמנים ופתרון בעיות.
  • להיות מאורגנת.
  • לנהל ספקים, אורחים ואת יתר הפרטים הקטנים.
  • יעזור לך לחסוך כסף.
  • יעזור לך לשכור ציוד לאירועים מהספקים הטובים והאמינים ביותר בשוק.
  • יהיה מקור ידע, עזר בקבלת החלטות, עוזר אישי, מרפא ומפיג מתחים.

מתכנן חתונה שם בשביל לעזור לך לעצב את היום הגדול שלך ולהבטיח שיום זה יהיה כל מה שחלמת ויותר!

 

למידע נוסף אודות שירותי הארגון והפקת החתונות בחברתנו, צור קשר!

חייגו אלינו וואטסאפ יצירת קשר

    השאירו פרטים

    ויועץ אירועים אישי יחזור אליכם